|
| Spirituality is indeed the master key of the Indian mind; the sense of the infinitive is native to it. -Sri Aurobindo |
|
ஸ்ரீ அரவிந்தரின் மகாசமாதி தினம்
பூரண யோகத்தால் பொன்னொளியையும், அது நிறைந்துள்ள உலகையும் அடைந்தார் ஸ்ரீ அரவிந்தர். இறைவனின் அருள் தன் இருப்பிடத்தைவிட்டு நகர்ந்து பூவுலகிற்கு வந்து செயல்படத் தயாராக இருக்கின்றது. ஸ்ரீ அரவிந்தரின் யோகம் பூரணமாகப் பலித்துவிட்டது. அப்பலனை அவரிடமிருந்து பெற்று உலகுக்கு வழங்க அன்னை அவர் அருகில் இருக்கின்றார்.
ஆனால், பூவுலகம் தயாராக இல்லை. பூவுலகம் இறைவனின் அருளை ஏற்கத் தயாராக இருப்பதற்கு ஓர் அறிகுறி உண்டு. 12 பேர் இறைவனின் கருவிகளாக ஏற்படுவதே அந்த அடையாளம். பூவுலகம் இன்னும் தயாராகவில்லை. 12 கருவிகள் இன்னும் ஏற்படவில்லை. ஸ்ரீ அரவிந்தரின் முன்னுள்ள பிரச்சினை இதுதான். அந்த நிலையில் பெற்ற பாக்கியத்தைத் தாமே அனுபவிக்கலாம்; அல்லது, உலகம் தயாராகும்வரை அவர் உலகத்தில் காத்திருக்கலாம். ‘காத்திருக்கலாம்’ என்றால் எத்தனை காலம்? அவருடைய கணக்குப்படி 300 ஆண்டு காலம். அத்தனை ஆண்டு காலம் காத்திருக்க அவர் தயாராக இல்லை. தம்முடைய உடலை நீத்து, சூட்சும உலகில் சென்று தங்கி, உலகைத் தயார் செய்வது என முடிவு செய்தார் அவர். அத்துடன், ‘ஒரு முறையாவது, ஓர் உடலிலாவது அப்பேரொளி -பொன்னொளி-உலகில் செயல்பட வேண்டும்’ எனக் கருதினார். ஆனால், தம்முடைய உடலில் உயிர் உள்ளவரை அது சாத்தியம் இல்லை என அறிந்து, தம் உயிரை நீத்து உடலை அப்பொன்னொளிக்கு ஏற்ற பாத்திரமாக வழங்குவது எனத் தீர்மானித்தார்.
அதன்படி 1950, டிசம்பர் 5-ஆம் தேதி அவர் மகாசமாதி அடைந்தார். அவர் உடலில் பொன்னொளி எழுந்தது. அப்பொன்னொளி அவருடைய உடலில், அது வைக்கப்பட்டிருந்த ஐந்து நாட்களில் மூன்று நாட்கள் வரை தங்கிப் பிரகாசித்தது.
Sri Aurobindo's Mahasamadhi Day
From 1926 to 1950 Sri Aurobindo lived in complete retirement and total silence, constantly raising himself to the level of the Supermind. Even his experience while in Alipore jail, of Narayana in the hearts of everyone, was a supramental experience according to Mother. As his yoga is one of ascent and descent, he had to raise himself first to the level of the Muni (higher mind) and wait for the force of that level to descend into him and reach down to the very physical after saturating his nerves and mind.
According to Sri Aurobindo, each level of the ascent is followed by the descent of forces of that level, which integrates the experience of the sadhak i.e., fully illumines all parts of his being, viz. mind, vital (nerves) and physical. The next higher level is that of the rishi who is endowed with vision, jnanadrishti. Sri Aurobindo's description of this level is illumined mind. The yogi, who is above this, receives the divine intuition directly without the aid of sight, drishti or thought. The world of the gods, Shiva, Brahma, Vishnu, Indra, Lakshmi, Saraswati, Narada, Ganesh, etc., is known to us as Swar or swarloka. Sri Aurobindo calls this world the overmind. These levels of muni, rishi, yogi and the gods belong to the lower hemisphere of creation. The higher hemisphere begins with vijnana, the supramental world. It is followed by ananda loka, chit loka and sat loka. Creation ends with this. Outside creation is the Absolute, the Transcendent, the unmanifested Divine.
In 1926, the overmental force descended into Sri Aurobindo on all levels. After that he was engaged in the yogic adventure of raising his being to the supramental world and bringing the power of that world into the earth through the instrumentation of his own body. Before 1950, he accomplished this feat fully. His yoga was realised. The high heavens were reached. They had answered the CALL of humanity represented by Sri Aurobindo. The FORCE was ready to move from its origin, descend on earth and abolish death and suffering.
Sri Aurobindo saw at this point that the transformation of the earth presupposed one other condition. He saw the Golden Light of the supramental world when he left the blue light of the overmind. If the Golden Light were to remain on earth forever after the descent, it would require about ten yogis who had realised Supermind fully. At the time of Sri Aurobindo's realisation that condition remained unfulfilled. Even if the power of Supermind descended through the siddhi of Sri Aurobindo, the light could not remain on earth. Sri Aurobindo needed another ten accomplished yogis. They were not there. He spoke to Mother and said one of them had to leave the earth and continue the yoga from the subtle plane to expedite the ADVENT. Mother offered to go. He showed her the unique constitution of her body which alone could accomplish the transformation at the physical level. He decided to withdraw and continue his work from the subtle plane.
In 1956, Sri Aurobindo's work from the subtle plane bore fruit. In 1950, he had offered his own body to the descending supramental light as a fit receptacle. At the time he left his body, the Golden Light invaded it and remained there for three full days. All the other yogic powers he had gathered, he deposited in Mother before he withdrew from his body. In six years, Sri Aurobindo's work prepared the Earth Consciousness as a whole to receive the supramental force, power and light.
- Sri KARMAYOGI Avarkal
Tags: Sri Aurobindo, Sri Annai, Mother, Yoga Sakthi, Methods, Pratices, Karmayogi, Philosophy, Sri Aravindar, Sri Annai, character, transformation, Yoga, Yoga Sakti in life, Aanmeeka Sinthanaikal, ஆன்மீக சிந்தனைகள் - திரு. கர்மயோகி அவர்கள் Sri Aurobindo's Mahasamadhi Day Dec 5- 1950, Dec 5,
|
No comments:
Post a Comment